Cornhole spelen |
Na een onproductieve dag was het tijd voor een vaarwel stoet doorheen da hal van de school, iedere senior kreeg een ballon en die mochten we buiten oplaten.
Balonnen |
Daarna hadden we een reuze waterballonnen gevecht op de parking, dat was plezant. Onmiddellijk daarna hadden we een bijeenkomst voor alle leden van de drama club, daar kregen we nominaties, ik werd genomineerd voor beste kostuum en beste accent. De bijeenkomst werd vervolgd door een feestje bij iemand thuis, dat was tof, het voelde wel een beetje grappig omdat ik begon te beseffen dat ik sommigen voor de laatste keer zag tijdens m'n verblijf hier. Mary kwam me tegen de zessen ophalen, en wat later die avond gingen we naar een kampvuur bij Ashley (een van de vrienden).
Kampvuur |
Deze week heb ik ook volop uitnodigingen uitgedeeld voor m'n afscheidsfeestje dat ik op het einde van juni ga geven, daar kijk ik al naar uit. Ik heb deze week m'n laatste project afgewerkt in de klas houtbewerking, een vijftigtal houten kaartjes met m'n informatie erop, voor iedereen die ik hier ontmoet heb, misschien had ik er niet genoeg gemaakt, maar ik heb er toch een heleboel vrienden blij mee kunnen maken.
Kaartje |
Nu dat m'n schooljaar hier is afgerond kan ik misschien een conclusie trekken van wat ik denk over dit onderwijssysteem. Eerst en vooral is school hier een pak gemakkelijker, ook al had ik zelf makkelijke vakken, ik kende hier niemand die langer dan een uur moest studeren 's avonds. Ze leggen je hier een beetje te veel in de boter hier, en dat is zeker niet positief, als ik hier een toets maakte mochten we vrijwel altijd onze notities van in de les gebruiken, waardoor het meer een taak werd. Wanneer je een bepaalde taak hebt met een bepaalde einddatum maken ze er zich hier niet druk in als je die niet op tijd afgeeft, en soms blijven de leerkrachten zelf de taak maar uitstellen omdat de helft van de klas het noch niet gemaakt heeft. In de extreme gevallen was het uiteindelijk zelfs gewoon niet meer nodig om de taak te maken, terwijl ik hem al gemaakt had. De leerkrachten zelf zijn hier ook niet gemotiveerd als bij ons, hier kan je bijvoorbeeld gewoon je GSM gebruiken in de klas zonder onder je voeten te krijgen (uitgezonderd bij enkele leerkrachten). Ik denk ook dat een speeltijd bijna noodzakelijk is om je hersenen een korte pauze te geven, hier is de enige pauze die je krijgt over de middag. Tijdens de 6 uren van les heb je dus geen enkele keer de mogelijkheid om eens een hapje frisse lucht binnen te krijgen. Elke keer als de schooldag over was en wanneer ik buiten kwam deden m'n ogen zeer van het licht, van de ganse dag binnen te zitten. Oei, oei, ik heb hier nog niets positiefs geschreven over het Amerikaanse schoolsysteem, maar als ik een voorbeeld zou moeten geven is het dat je hier de mogelijkheid hebt om volledig zelf je uurrooster samen te stellen met vakken waarin je zelf geïnteresseerd bent. Ze hebben ook een systeem dat voorkomt dat je niet zomaar alle "toffe" klassen kunt nemen, en dat je bepaalde klassen moet nemen, dus dat vindt ik wel een zeer positief pluspunt.
Ik denk dat ik kan besluiten dat ik zeer blij ben dat ik in België naar school ben geweest, maar als een uitwisselingsstudent heb ik de school hier ook zeer positief ervaren, ik denk gewoon dat het niet echt een goed systeem is voor de "echte" Amerikaanse studenten, omdat de motivatie en de werkdruk hier niet hoog genoeg liggen.
Vele groetjes, Florian
Ahaa, goed om van jou te vernemen dat ons Belgisch schoolsysteem zo slecht nog niet is. Maar ja, overal klagen de mensen, ook bij ons hé, ha ha. Tot binnenkort Florian !
BeantwoordenVerwijderen